29 oktober 2008

Äntligen orkade jag uppdatera bloggen


En applåd för geten som äntligen traskat hela vägen från de sneögdas rike till mellanmjölkens förlovade land. Leverans från Petter-san och hans fyra getter! sa fanskapet och lämnade ett paket och en skithög på min innergård. Jag gillar mina nintendogubbar! Ska nog försöka få upp de två klossarna på väggen på nåt vis, och den vita mariogubben kan jag skänka till försten som ger mig pengar.


Jag har varit och köpt mig en canvas-duk, ett staffli, akrylfärg, penslar och en såndär färgpalett. Nu fattas tamigfan bara baskern med den lilla fnutten längst upp, sen är det bara att sätta igång. Tror faktiskt att baskern e halva grejen liksom. Att måla utan basker är som att försöka bestiga ett berg utan att man har ett berg. Den va bra!

Har tänkt att måla stormtroopern ni ser här till vänster som en julklapp till min systerson. Nu har jag givit mig in på djupt vatten igen tror jag... Lär gå åt helvete.


Satt på arbetsförnedringen i två timmar imorse och lyssnade på nån torr farbror som berättade en massa skit som jag redan visste. Tror fan han hette Fnöske i förnamn. I slutet ville han att vi allihopa frivilligt skulle fylla i en enkät om arbetslöshetsförsäkringen. Hahahaha, de andra lemmlarna fyllde snällt i sina lappar, men inte jag! Jag sa åt honom att jag har fyllt i tillräckligt med papper de senaste veckorna och att jag inte tänker fylla i nåt som jag inte måste. Kanske barnsligt att inte offra tre minuter av min för tillfället jävligt billiga tid, men varför skulle jag, egentligen? Efteråt var jag så uttråkad att jag var tvungen att ta en sväng förbi kiosken på hemvägen och köpa sju skraplotter. Då blev jag glad igen. Dock gick jag 55 kronor minus på kalaset, men jag fick ju skrapa!

För er som undrar hur gott det är med Stopp & Väx på tungan så kan jag berätta att det är inte gott alls. Och försök inte skölja bort det med vatten, för det enda som händer är att man sprider ut den beska äckligheten i hela munnen. Ett bra sätt att banta är att pensla alla kakor och andra onyttigheter man har hemma med sådant medel. Det har jag kommit på själv...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha :D aa de hoppas jag att vi gör :))

in cell sa...

jag bjuden 20 spänn och två sofiero för den vita marion!

Anonym sa...

hahahaha...

Anonym sa...

Precis i samma ögonblick som jag läste denna förträffliga ide om stopp och väx på kakor, smög sig pekfingret in i munnen och jag påmindes ganska fort om att jag faktiskt också använder stopp och väx nu, för första gången på 22 år har jag en liten liten vit kant på min nagel och förjvligt smak i munnen 24/7