21 oktober 2008

Min lilla datorhörna

Ganska mysigt, men inte klart på långa vägar. Skulle behöva en mattjävel som går i nintendotemat, nån som har förslag på var man kan köpa? Eller ja, vilken matta som helst som är lite barnslig kanske passar?

Det är spännande att handla nu för tiden, speciellt när man ska betala. "Hej, tar ni brutna visakort? Annars kan jag inte betala....". Hittills har det gått bra, och faktiskt alla kassörskor har tipsat mig om att jag borde beställa ett nytt. -Nähä!?


Jag har köpt en gryningssimulator också! Ska bli intressant att se om den fungerar. För er som inte vet vad det är kan jag berätta att det är en lampa för tusen spänn :(.

"Med väckningslampan väcks du på ett naturligt sätt, med ljus som ökar gradvis. Det förvandlar uppvaknandet till en trevlig upplevelse. Ljuset ökar gradvis under 30 minuter innan den inställda väckningstiden. Ljuset faller på dina ögon och påverkar dina energihormoner och förbereder din kropp på att vakna. Det gör uppvaknandet till en mer behaglig upplevelse. Vid den inställda väckningstiden börjar du höra ett naturligt ljud. Det börjar tyst och når den valda ljudstyrkan först efter en och en halv minut. Du kan välja mellan fyra olika ljud: morgonfåglar i skogen, ett avslappnande pip, ljudet av en afrikansk djungel eller det mjuka ljudet från ett vindspel. Tack vare det gradvis ökande ljudet blir uppvaknandet mer behagligt och garanterar att du aldrig blir bryskt väckt."

Till sist ett musiktips: Volbeat. Kottdamn vad jag har fastnat för deras senaste album.

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/Vasnetsov_samolet.jpg/400px-Vasnetsov_samolet.jpg ....duger den mattan+jag hänger med, Kanarieöarna?

Anonym sa...

Bra Patric att du har köpt en sån där billig väckningsmojjäng nu.. du behöver ju verkligen det nu.. eller?? Közz

Unknown sa...

Du är inte den enda som fastnat för Volbeat kan jag säga. Nya skivan är fantastisk!