19 oktober 2008

Klumpen köper pizza.

Bakfyllan verkar ha påverkat min koordinationsförmåga samt tidsuppfattning lite. Var och hämtade barnen innan, och i samband med detta så beställde jag pizza ifrån pizzerian en bit ifrån. Det bästa med den pizzieran är nästan att dom har en tjej som brukar ta emot beställningarna via telefon. Istället för en mumlande turk som inte ens har gått färdigt sin SFI-kurs, som verkar vara så poppis bland deras konkurrenter. Men iallafall fick jag beskedet att det skulle ta 15 minuter innan de var färdiga så jag fick ju "köra runt" lite med barnen i bilen en lagom stund. Kollade ju givetvis inte på klockan eftersom jag kände att en kvart ska jag nog kunna tajma in! Men jag var lite nervös sen när jag stegade in i pizzerian, jag hade ingen aning om det var fem minuter sedan jag beställde, eller om det kanske rent ut sagt var igår?! Varför skulle jag försöka ge mig på en sån avancerad grej som att beställa pizza? Jäjä, jag lugnade dock ner mig och kom efter lite tänkande fram till att sträckan jag kört med bilen måste tagit nånstans mellan tio och tjugofem minuter, så jag har nog prickat in kvarten ganska bra ändå.
Sen när jag skulle betala hade de en såndär nyare variant av kortläsare där man sticker in sitt kort i ett litet hål. Måste tryckt för hårt för på nåt vis råkade jag bryta av kortet på mitten, det var kul. Tur jag hade lite slantar i plånkan iallafall.
När jag hade ätit upp min pizza fick jag syn på burken med sås som jag hade glömt att använda. Funderade på att ta fram en sked och äta upp såsen retroaktivt, men vid närmare eftertanke så verkade den idén inte så bra. Ska dricka den till frukost imorgon som en pizzasmoothie.

Igår var jag uppe i Uddevalla och tittade när grannens bror tävlade i sidovagnscross-SM. Det var riktigt roligt. I första heatet gick deras motorcykel sönder, jävla skit! Men felet lokaliserades och åtgärdades inför andra heatet där de kom femma tror jag. När jag kom hem så hade min kära mor städat hela min lägenhet (jag tror hon tycker det är roligt). Mamma du är bäst! Sedan drack jag öl och blev drabbad av nån tillfällig amnesi. Hoppas jag hade roligt...

Tvättade bilen i en biltvätt också, och givetvis satt jag i under tiden. Det var inte alls lika roligt och spännande som när man var liten. Boohooo jag vill ha pengarna tillbaka :(

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur fan äter man någonting retroaktivt?

<3 padwan

Anonym sa...

Haha, ägd. ;)

Anonym sa...

oh thank you! :)

Anonym sa...

"pizzasmoothie" - måste vara det klockrenaste jag hört.