17 oktober 2008

Kvalificerat skitsnack

Idag var jag så flottig att jag fick ta en dusch. Hade precis öppnat en öl och eftersom det är dumt att låta den stå och bli avslagen så fick den följa med in i duschen. Tvålade in mig som vanligt, och tvättade sedan av tvålen också precis lika vanligt. Kom att tänka på hur det måste vara att vara dement att försöka duscha. Det måste ju ta sjukt lång tid, och jag ska förklara varför. För det första så har ju vi icke-dementa en sedvanlig ordning som vi tvålar in oss i. Typ armhålor -> armar -> mage -> KÖN -> ben -> fötter. Eller hur man gillar't. De dementa minns inte ens i vilken ordning de brukar tvåla, så dom tvättar lite här och var beroende vad dom känner för. Och sen när dom har kommit typ halvvägs så har dom glömt vilka ställen de tvålat in. "Har jag skrubbat naveln?" . Efter fyra timmar står de där och har tvättat ena armen åtta gånger, och den andra har de glömt.

Ja just det. Jag hade ju en öl i duschen också. Passade på att dricka en skvätt på detdär porriga viset där man liksom håller burken en bit ifrån munnen och medvetet låter ölen hamna utanför munnen och skumma ner för bröstet och magen. Jag stod ju ändå i duschen, hahahaha.... (Jag skoja. Eller?)

Väl ute ur duschen torkade jag mitt såkallade "korta" hår och slängde ett getöga mot spegeln. Vad får jag se, om inte en monchichi från yttre rymden. Jag borde ha rakat mig för längesen, men jag försöker spara till en frisyr, sådetså.



Side notes

Jag ska skriva i mitt CV: "Har en utomordentlig förmåga att kunna blogga om allt från viktiga tingest såsom paddor och svamp, till vardagliga saker såsom duschar och damp).

Hösten är här och jag tror jag börjar bli lite sjuk. I huvudet..

Enligt en säker "källa" så duschar dementa faktiskt oftast inte själva. "Källan" ville bara påpeka detta. Bra påpekan, annars kunde ju min blogg uppfattas som oseriös.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaa vsg:-D

Anonym sa...

aaa jag har tagit den :)