15 oktober 2008

Crimemedicine

Fortsätter lite på knarktemat. Tänkte berätta om en reklam jag såg på TV igår. NEJ DET HÄNDER INGET I MITT SNUSTORRA LIV SÅ DET ENDA JAG HAR ATT SKRIVA OM ÄR EN JÄVLA REKLAM. (Tillfälligt utbrott, jag ber om ursäkt.) Kan väl iallafall skylla på att det var TV'n i väntrummet på sjukhuset, och mina ögon var lite fucked up som ni kan se i förra inlägget, så att försöka läsa den tolv år gamla Allers prydd med Lill-Babs skrynkliga feja var ju inte att tänka på tyvärr. "Bacillhärden" kallas tidningen för internt på ögonmottagningen, tror jag. Så jag hade helt enkelt inget annat val än att vila mina stackars stackars ögon på televisionsapparaturen.

Iallafall, reklamen innehöll en förtroendeingivande kvinna som stod med en labb-rock och berättar följande

"På vår hemsida kan du köpa medicin snabbt, smidigt och helt utan recept. Där ställer du enkelt din egen diagnos. På sajten finns allt du behöver - från värktabletter till hjärtmedicin eller amfetamin."



Givetvis förstod jag nästan direkt att detta var nåt spektakel från apoteket eller nåt liknande (läkemedelsverket faktiskt). De hade, på ett förhoppningsvis ironiskt vis, överdrivit allting ungefär som i en ariel-reklam från nittiotalet. Miljön, musiken, monologen och speciellt i slutet, när hon kramar om sina barn inklusive den gyllene jycken, kändes så fantastiskt träffsäkert.

Titta på videon och gå sen in på crimemedicine.com och beställ ditt knark redan idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte var väl Lill-Babs så skrynklig i ansiktet år 1996. Kameran ljuger!

Patric sa...

Hon har varit skrynklig sedan 1822 :)

Anonym sa...

Är du lika vederhäftig i allt du skriver i din blogg. så är det definitivt inte värt attt ödsla tid på!

Patric sa...

Vad är detta "det" som du menar?