16 oktober 2008

Vad sätter man för rubrik på ett sånthär inlägg?


Produktiv dag på jobbet idag.

Igår fick jag ett brev från försäkringskassan, ni vet ett såntdär med tre perforerade kanter som man måste dra av. Okej, okej, jag fattar att de är konstruerade på det viset så att man ska vara säker på att ingen läser de superhemliga uppgifterna om t.ex hur mycket bostadsbidrag man är berättigad till, men vafan!? Kunde de inte kommit på nån annan lösning än dessa 2 millimeter breda kanter där man får slita loss ytterst små bitar i omgångar. Sedan sitter man där med världens skrynkligaste papper fullt med revor vid ett bord som ser ut att vara juldekorerat med 7000 papperssnöflingor?

En annan idiotisk sak är burkarna med kløver vaseline. Är det nåt slags practical joke eller hur tänkte man när man förvarar en salva, som man skall stoppa ner fingrarna i (vilket gör dem kladdiga och hala. Detta kladd sprider sig sedan till burken som i sin tur blir lika hala som fingrarna), i en burk som är nästan omöjlig att öppna t.o.m. med torra händer? Det måste ju vara den sämsta förpackningen i världshistorien. Inte helt oväntat kommer skiten från Norge. Oh the irony, hahaha.

Om ni inte redan har listat ut det så är det faktiskt ingen banan, utan en satsuma på bilden. Och på tal om citrusfrukter så var det två killar i min klass på låg- eller mellanstadiet som började slåss i skolmatsalen efter en vild argumentation om huruvida frukten som en av killarna hade med sig var en stor clementin eller en liten apelsin. Det är den bästa anledningen till bråk. Ever!

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha man får sig iaf ett gott skratt av att läsa din blogg =) va cool den dära cola bilden blev, jaaa jag vet bilden blev lite sne när jag tog den, irri!

Patric sa...

Aaa, fast det var nog grejen den stod på som lutade, för horisonten i bakgrunden var rak från början :)

Det ser man även på att "linjen" där cocacolan tar slut (precis ovanför etiketten), inte är i linje med etiketten.. ok, du fattade säker inte. Men ändå! :D

Anonym sa...

Hahahaha...du skrev som jag tänker vaaaarjeee dag...*jobbångesten* uäk!

Anonym sa...

meeeeeeen allåha!? Det 'är faktiskt världens bästa matprogram med per morberg!

Anonym sa...

hahahahahahahhah galen panna men så sant så sant

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med på det du skrev om vaselin, jag vet inte hur många gånger jag har varit torr pm läpparna och ska ta vaselin och inte får upp burkjäveln!