22 januari 2009

Gör mig rik så ska ni få se något roligt

Ibland är man riktigt korkad.

Jag fick en simpsons-mugg i julklapp. Den är både snygg och praktisk. Det är en såndär med dubbla väggar med vatten mellan. Även Homer himself flyter omkring där som en klaustrofobisk akvariefisk och försöker jaga duff-burkar. Man ställer muggen i frysen tills vattnet frusit, och sedan håller den drickan kall och go, vilket kanske inte behövs nu på vintern, men jag använder den ändå för den är så kunglig. Iallafall hade muggen stått vid datorn en stund medans jag och barnen åt kvällsmat i köket, och när jag återvände till den så hade vattnet mellan väggarna börjat tina så att Homer ska kunna få tag i burkarna. Det är ju annars omöjligt när vattnet är fruset. För att testa om vattnet hade tinat så tog jag upp muggen och skakade lite på den. Det var kanske inte mitt bästa ninjatrick eftersom muggen inte var tom. Jaja, datorn behöver bada ibland den också.

Har ni hört "Rusningstrafik" med Lars Winnerbäck? Mycket bra låt, men vad som slår mig är de allra första raderna i sången.

"Duvorna går runt och pickar smulor i betongen där jag står,
väntande i tunnelbanedån.
Ja dom som skulle vara fredssymboler skiter på perrongen,
och jag förstår.
Jag skulle själv gjort samma sak om jag kunde flyga härifrån."

När jag blir rik ska jag köpa en jetpack till honom, så skall vi se om han är man för sina ord. Beskriver inte detta närmare utan uppmanar istället alla att använda sin fantasi. Klicka på bilden så den blir större förresten :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fantastisk människa du är. Skakar och sen inser att det är kvar dryck i muggen.. Makalöst. Sånt gör alla, ingen erkänner.

Anonym sa...

hahah narr!!!