10 november 2008

Jag svär när jag kör bil

Alltså pensionärer.....
Inget fel på dem i största allmänhet, de är ju ganska mysiga. Men som trafikanter hatar jag många av dem. Ska man ligga och puttra tio-femton km/h under angiven hastighetsbegränsning (eller minimihastighet som jag kallar det) så tycker jag det borde vara tvång på att ha en smal och lättomkörd bil. De åker ju ändå nästan alltid bara själva i bilen ändå. En sittplats fram och en där bak, som en moped med säten och tak typ. Och sen såklart stödhjul så att de rangliga stackarna inte ska välta stup i kvarten.

Jag kan ju såklart förstå att de kanske vill köra i åttio på en nittioväg för att vara på den säkra sidan. Men farbrorn idag som fortsatte att köra i åttio fastän vägen nu hade blivit en sjuttioväg var ju inte feg och rädd, utan också helt dum i huvudet. Vid sådana tillfällen önskar man nästan att man bodde i USA och hade ett skjutjärn i handskfacket. Förresten så är min rattmuff så jävla skön och ful. Sitter omedvetet och klappar min mjuka pälsbeklädda ratt när jag kör omkring.. Ungefär som en psykopat fast med en lite mildare framtoning.

Om vi ska återgå till det skrynkliga folket så borde man införa nåt slags mini-körkortstest för de som fyllt 70 år. Inte bara för att dom blivit värdelösa på att köra bil, utan också för att det tillkommit en hel del nya trafikskyltar och regler sedan de tog körkort. Det behöver inte vara något avancerat, utan det räcker ju med att man klarar följande kriterier:

* Behöver inte bromsa ner till 2km/h för att svänga av en väg.
* Håller angiven hastighet vid bra väglag och sikt
* Använder blinkers i tid (Dvs inte 30 sekunder före sväng, och inte strax efter man börjat svänga)
* Använder gaspedalen
* Använder gaspedalen
* Använder gaspedalen

Antingen det, eller så får man börja skjuta de som inte sköter sig. Helvete nu börjar jag bli sur igen.. Får avsluta här. Och det gör jag med en bild på mig själv. Mannen, myten, legenden och konstnären med världens kanske fulaste plastväxt i fönstret. Är inte uppklädd inför någon festlig tillställning utan det känns bara bra med kavaj och fejk-slips när jag målar! (Jaja.. jag är dum i huvet, jag vet)


Slänger in en bonusbild på mig och mitt kladdiga lilla busfrö. Får bli en på kevin i nästa inlägg så att det inte blir orättvist! Har ni förresten sett att jag börjar få lite frisyr! OH MAJ GADD! Fortfarande ganska bångstyrigt, men med mycket frisyrsmet i håret och en mössa på plats medan stråna stelnar så blir det rätt okej.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var verkeligen vad du har snofsat till dej ,snygg

Anonym sa...

mammis som skrev det översta .kram

Anonym sa...

Jättefina kort!!1

Anonym sa...

hahaha jag håller med dig

Anonym sa...

jag flabbar ihjäl mig.....söta ni e...