14 november 2008

Dagens boktips...

Alltså jag skrattar så fort jag tänker på denna boken. "Åttio väldigt goda mackor", hahahaha, jag döör. Jag har svårt att sätta ord på hur jag tänker, men är inte mackor lite fattigt? Så poserar han på omslaget som om han skrivit ett kulinariskt mästerverk. Vem som helst kan väl förfan bre lite smör på en brödbit och slänga på lite pålägg man tycker om, och plantera nån grönsak på toppen för att det ska bli snyggt och lite nyttigt. Hur gick det egentligen till när han fick denna idén, var han så jävla arbetslös?

"Suck, jag måste hitta på nåt. Jag har det! Jag skriver en bok.. Eller vänta, jag är ju helt värdelös som författare. Fan.. Jaaaa, jag skriver nån slags faktabok om nåt ämne som jag har lite insikt i.. Tänk tänk tänk.. Mackor! Jag är ju grym på mackor! *börjar skissa*"

Vad blir det härnäst? Kanske "40 alternativa blanddrickor för dig som blir sugen på en grogg när affären är stängd".

Nummer ett. "Honolulu dreaming": Blanda din sprit med vatten och ketchup efter behov. Häll i sketamycke socker och garnera med lite knäckebrödsmulor. Det ger en pikant men ändå behaglig känsla i gomseglet, och en eftersmak som tar dig till honolulus glödheta stränder. Häll upp i en vas och parkera dig framför TV-Shop och drick tills du får träningsverk i sveparmuskeln. Har du tur så vaknar du påklädd i din favoritfåtölj nästa förmiddag, med kanske en liten slatt kvar i botten på vasen. De e la enna gött?

Pricken över i hade varit ifall han hade hetat Frasse Kronér istället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahha klockren blogg:))

Anonym sa...

hahaha :D (ja de är hon där som bor två hus bort :) minns dock inte va hon heter)

Anonym sa...

hejsan putte mammi här,
puss på er

Anonym sa...

du har lätt den mest skrattvänliga bloggen ever patric.... kan du va söt å hjälp amig lite m datorn nån dag vid tid?? knutte