25 juli 2009

Har fått vinterkänslor, av nån anledning..

Satan vad törstig jag var när jag kom hem. Hade promenerat lite ute på getterön, och det var friska vindar vill jag lova. Tror att det på nåt vis blåste torrt i min mun. När jag hade parkerat barnen framför varsin godisskål och en film så kröp jag uttorkad till köket, kravlade mig upp för diskbänken och drack upp allt vatten jag hade i kranen. Med nya krafter fixade jag sedan ihop en lyxdrink med kolsyrat vatten, isbitar och en citronskiva.

Haha, ni skulle förresten se min frys. När jag tog fram is till vattnet så fick jag leta en stund innan jag hittade iskubsformarna djupt inne i snölandskapet. Damn, min frys är i ett stort behov av en avfrostning alltså. Kände att jag ville pynta med små tomtar och granar och inte öppna frysen igen förrens på julafton. Får ju frostskador på händerna varje gång man ska gräva fram nåt ätbart därifrån. Jag önskar mig en ishacka i julklapp.

Iallafall, precis när jag hade gjort färdigt dendär drinken och var påväg mot vardagsrummet för att mysa med kidsen så blev jag akut kissenödig.

Vilket dilemma!

Hur hade ni gjort? Det finns ju två alternativ. Antingen låter man glaset stå kvar i köket och går och pinkar. Sedan får man alltså gå tillbaka till köket, och sen till vardagsrummet. Det blir en jävla omväg om man bor som jag med toan mittemellan de två andra rummen.
Eller så tar man med glaset in på toa och ställer det nånstans där inne medans man pinkar. Att balansera det på handfatet är nog ganska vanligt. Nackdelen med det senare alternativet är ju att drinken förlorar lite av sin lyx när den har stått inne på en toa någon minut.

Jag besegrade dock latheten och lät vattnet stå kvar i köket medans jag pinka! Hurra för mig!


Åhhååååååå vad Kevin är söt. Nu när jag satt och skrev detta inlägget så kom han in med en liten skål som han hämtat själv i köket, med popcorn och chips i. "Här pappa får du.. Jag kan hämta lite dricka till dig också, om du vill". Jag sa att jag kunde ta lite vatten och så gick han och fyllde på mitt glas med extra kallt vatten. Måste gå och gosa med dom nu, hej svejs!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja putte lilla ,att inte du blev författare ,det är mycket konstigt för du skriver så man skrattar så tårarna rinner ...så nu är min tröja alldeles våt. Puss ock kram / mammi