12 februari 2009

En bra morgon!

Haha, det var så jävla roligt på Hajen (en mataffär). Ett syskonpar på kanske sju och tio år kommer gåendes utanför kassorna och den äldre av dom håller om den yngre som ser vääääldigt kissnödig ut. Hon nästan haltar.

Fråga mig inte varför, men dom går till kassan allra längst bort där jag står, och frågar kassörskan var toan ligger. Dom får till svar att den ligger precis vid ingången, som dom precis gått förbi. Det är nu det roliga börjar, jag går bakom dom påväg ut mot toa, och när dom kommer fram så går dom förbi toan och vidare mot en annan dörr som leder in till det hemliga rummet där alla pantburkar hamnar. Samtidigt som dom står och rycker i den låsta dörren får jag syn på världens långsammaste farbror som segar sig fram mot toaletten. Och det var fantastiskt kul att när barnen inser att dom står och rycker i fel dörr, och vänder sig om för att leta upp toadörren, så ser dom en gammal gubbe stega in på den enda toaletten i närheten. Jag log hela vägen till bilen.

Ännu bättre blev det påväg hem. Detta var på förmiddagen vid tio-tiden, och vid sidan av vägen ser jag en sleten och antagligen jävligt bakfull hårdrockare som cyklar på en asliten barncykel. Hahah såg ut som en cirkusapa när han trampade som en galning så att knäna nästan slog i hakan. Det stripiga håret nästan släpade i marken där han susade fram i fyra kilometer i timmen. Made my day :)

Inga kommentarer: