19 februari 2009

Att döda en spindel

Magsjuka och feber och två understimulerade ungar som gnäller i varsitt öra på mig. Hurra för livet!

Utan att egentligen veta riktigt varför så kom jag precis att tänka på när jag mördade en stor spindel inne på toa för nåt år sen. Det var sommar, Jennie stod å lagade mat i köket och Kajsa var ganska nyfödd. En annan grej som var ny var min lilla burk med pepparspray som jag nu fick tillfälle att testa. Gillar inte spindlar riktigt så det kändes som en fantastisk idé just då.

Smög in på toa och sprayade någon sekund på spindeln som satt uppe i taket ovanför badkaret och försvann sen snabbt ut. Damn vad det luktade i hela lägenheten sen. Det stack i ögon och hals när man andades, även fast toadörren var stängd och man var i ett helt annat rum. Fick fly fältet med stackars Kajsa, men ännu mer synd var det kanske om Jennie som fick stå kvar vid sin matlagning och försöka andas genom sin t-shirt. Blev en riktigt schysst orange fläck i taket också som vägrade försvinna även med diverse borttagningsmedel.

Hur som helst, spindeln dog och fläcken försvann av sig själv efter någon månad. Ger detta tillvägagångssätt fem hattar av tre möjliga tårtor. Rekommenderas!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan vännen! Hoppas att du är bättre idag än igår. Själv känner jag mig bättre så man får nog jobba ett par timmar i eftermiddag. Synd att jag också hade magsjuka,annars så hade jag kunnat ha barnen några timmar igår,så du fick vila dej,inget vidare att vara sjuk och ha två små runt benen .Puss och kram från mammi

Patric sa...

Nej det suger verkligen :) De är ju extra gnälliga när de tvingas sitta inne med en tråkig pappa också. Fast nu mår jag bättre så man får väl försöka ta sig ut en sväng idag och få lite luft :)

Anonym sa...

Haha, jaa fy faaan vilken plåga det va!! Kommer du ihåg Ingers min när hon såg spindeln, åh fyyyyyy faaaaaaaaan! den tar jag inte i. (Inger sa att hon skulle ta ut den på egenhand) Det va den största spindel jag sett! haha, fy fasen!